حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه:

کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق درگیر کردن جوانان با کتاب

1399/09/01-10:12

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درگیر کردن جوانان با کتاب و مطالعه می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کم کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران،‌ درباره کتاب و کتابخوانی بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در حوزه امنیتی، اقتصادی و سیاسی داریم متأثر از بیگانگی ما با کتاب و کتابخوانی است؛  سفارش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه به نهضت مطالعه نیز به همین دلیل بوده است.

وی افزود: اگر مردم ما سرانه مطالعه مفید خود را افزایش دهند قطعا از آخرین اطلاعات علمی و یافته‌های روز بیشتر و بهتر مطلع خواهند شد که تاثیرات مثبتی را در جامعه شاهد خواهیم بود. همچنین با علاقه‌مند شدن جوانان به مطالعه بزه‌های اجتماعی هم به حداقل خواهد رسید.

نماینده مردم ملایر در  مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نهضت مطالعه مفید موجب کاهش مشکلاتی نظیر طلاق، اختلافات خانوادگی و نزاع‌های قومی و قبیله‌ای خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در پایان گفت: درگیر کردن جوانان به کتاب و کتابخوانی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کم کند. از دید من وقتی به کتاب‌فروشی می‌رویم باید کتاب های متنوعی را مشاهده کنیم تا نیازهای رد‌ه‌های سنی مختلف برطرف شو

بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان آغاز و تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به ما بپیوندید: