زهره الهیان در بازدید از نمایشگاه کتاب پیشنهاد داد؛

اختصاص فضا برای مبادله کتاب بین خانواده‌ها

1401/02/30-20:32

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شهرداری‌ها می‌توانند فضاهایی برای مبادله کتاب ویژه خانواده‌ها تدارک ببینند تا کتب موجود در دست مردم در اختیار یکدیگر قرار گیرد.

به گزارش ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، زهره الهیان در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: متاسفانه نتوانستیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای نسل‌های بعدی آنطور که باید توضیح دهیم و جوانان ما اغلب از واقعیت‌های تاریخی کشور بی‌اطلاع هستند.
وی متذکر شد: ما نیاز داریم تاریخ انقلاب به ویژه ایثارگری‌های زنان دفاع مقدس و مادران شهدا را تشریح کنیم تا هویت دختران ایرانی بازسازی شود. ضمن اینکه دستاوردهای انقلاب در حوزه زنان را لازم است با آن‌ها در میان بگذاریم.
وی با تاکید به اهمیت موضوع افزایش جمعیت مطابق منویات رهبر معظم انقلاب، حمایت از کتب مرتبط با این موضوع را ضروری دانست و گفت: انتظار می‌رود مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کشور در انتشار کتب، مورد حمایت ویژه قرار گیرند. 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اذعان به مشکلات اعتبارات فرهنگی در کشور متذکر شد: متاسفانه همواره فرهنگ مظلوم واقع می‌شود و میزان اعتبارات فرهنگی به اذعان خود ما نیز کافی نیست.
الهیان تاکید کرد: لازم است مطالبات از نمایندگان و کمیسیون فرهنگی مشخص باشد تا بتوان از محل ردیف‌های بودجه کمک بیشتری به اعتبارات بخش فرهنگ داشت.
وی با تقدیر از برگزاری نمایشگاه کتاب و ایجاد فرصت آشنایی مردم و خانواده‌ها با کتب تازه منتشر شده، ادامه داد: شهرداری‌ها می‌توانند فضاهایی برای مبادله کتاب ویژه خانواده‌ها تدارک ببینند تا کتب موجود در دست مردم در اختیار یکدیگر قرار گیرد.
رئیس نمایشگاه کتاب تهران نیز مهمترین دغدغه بخش فرهنگ را کمبود اعتبارات دانست و گفت: ما منتقد به میزان اعتبارات فرهنگی هستیم.
یاسر احمدوند متذکر شد: علاوه بر این تامین کاغذ، کمبود کتاب فروشی‌ها و فروش کتب کپی مشکلات دیگر در صنعت نشر و کتاب کشور است.
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: