زهرا امینیان در نشست قاسم زمانت را بشناس در نمایشگاه کتاب عنوان کرد؛

شهید سلیمانی احیا کننده بیداری اسلامی امام راحل بود

1401/02/31-18:54

به گزارش ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نشست قاسم زمانت را بشناس در سرای ملل و با حضور زهرا امینیان نویسنده کتاب، الینا ظهوری و ریحانه عظیم‌وند از گویندگان نوجوان رادیو برگزار شد. 
در این نشست که به بررسی کتاب و صحبت در مورد مکتب و راه شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرداخته شد در ابتدا خانم‌ها عظیم‌وند و ظهوری به خوانش برخی از قطعات کتاب پرداختند و پس از آن بود که نشست با نام و یاد خدا و با سخنان دبیر نشست آغاز شد.
زهرا امینیان نویسنده کتاب با اشاره به تاثیر حاج قاسم در فرهنگ ایرانی-شیعی سخنان خود را با ذکر تاثیر شهید سلیمانی آغاز کردند. امینیان گفت: به عقیده غربی‌ها حاج قاسم سلیمانی دومین فرد قدرتمند جمهوری اسلام ایران بود. در تاریخ ایران دو بیداری اسلامی داشتیم، یکی بیداری اسلامی جمال‌الدین اسدآبادی و دیگری بیداری اسلامی که توسط امام راحل(ره) رهبری می‌شد. بعد از انقلاب اسلامی ایران ما نتوانستیم تمام ظرفیت‌های این نظام را به ظهور برسانیم و در زمینه اسلام عملی دچار ضعف‌هایی شدیم. شهید سلیمانی احیا کننده این نوع بیداری اسلامی بود که روی آن مخصوصاً بعد از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روی دوش جوانان ایرانی افتاد و آنان این راه را ادامه می‌دهند. 
نویسنده کتاب قاسم زمانت را بشناس که به زبانان مختلف ترجمه و با استقبال بین‌المللی مواجه شده در ادامه صحبت‌های خود گفت: افراطی‌ها مثل داعش با اعمال خود باعث خدشه‌دار شدن چهره اسلام و حکومت اسلامی بودند و در این فضا بود که فردی از جمهوری اسلامی ایران ظهور کرد و با این فرقه انحرافی به مبارزه پرداخت و تا نابود آنها پای پس نکشید و این باعث شد که چهره اسلام و جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی تصحیح شود.
وی همچنین با اشاره به گفتمان شهید سلیمانی افزود: گفتمان شهید سلیمانی همان اصول اسلامی است که تسری آن در سطح جهانی همزمان با ورود سردار شهید به عرصه جهانی اتفاق افتاد. بعد از شهادت ایشان هم راه به همان خوبی پیش رفت و شاهد اشاعه گفتمان شهید سلیمانی در آحاد مردم هستیم.
او در مورد دلیل نامگذاری کتاب گفت: هدف من این بود که به کودکان و نوجوانان بگویم که راه قاسم سلیمانی محدود به فضای نظامی و میدان نبرد نیست و همه افراد جوان و نوجوان جامعه با پرورش استعداهای خود می‌توانند با تعهد و عشق به مملکت خود خدمت کنند. راه قاسم سلیمانی برای این به یاد ماندنی شد که ایشان فقط برای خدا کار می‌کرد و تعهد و علاقه و عشق به اسلام و میهن در بین کودکان باعث خواهد شد که آنها به عنوان دکتر و مهندس و معلم و کارمند و هر شغل دیگری قاسم زمانه خود باشند.
زهرا امینیان در پاسخ به سوالی در مورد نقطه مبدا و روند تکوین و شناخت مکتب حاج قاسم گفت: نقطه عطف شناخت این مکتب، شهادت حاج قاسم و یارانشان بود و بعد از آن بود که محورهای مقاومت در مبارزه خود جدیت بسیار بیشتری به خرج دادند و حتی افرادی خارج از حوزه تمدنی اسلامی هم به شهید سلیمانی علاقه مند شدند. به همین دلیل است که رهبری فرمودند شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناکتر است.
این نشست با خوانش بخش‌هایی دیگر از کتاب توسط خانم‌ها عظیم‌وند و ظهوری ادامه یافت و پس از آن بود که نشست به پایان رسید.
سی و سومین دوره از نمایشگاه کتاب تهران از 21 تا 31 اردیبهشت ماه در دو بخش حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: