مدیر سالن یاس نمایشگاه کتاب تشریح کرد:

سالنی برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های فرهنگی

1401/02/30-18:57

در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب مدیر سالن یاس، اولین سرای دانش‌بنیان و فناوری‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سالن پرداخت.

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران، سیدرضایی با اشاره به تقسیم‌بندی گروه‌های حاضر در این سالن گفت: یک دسته از گروه‌های حاضر، شتاب‌دهنده‌های حوزه آموزش بودند که خانه‌های خلاق و نوآوری جزو این گروه بودند. دسته دیگر گروه‌های مرتبط‌تر با بحث کتاب بودند که از میان آنها می‌توان به ارائه‌دهندگان کتاب‌های هوشمند، کتاب‌های شخصی‌سازی‌شده، باشگاه نانو، اندیشکده کرامت انسانی، دوزلی‌بوک و گروه روایت پیشرفت اشاره کرد. گروه سوم پلتفرم‌هایی برای استعدادیابی و سنجش توانمندی کودکان و نوجوان بودند که رخدادهایی هم برای جذب مخاطبین آموزش‌های خانه‌های خلاق‌ برگزار می‌کنند. از جمله اینها گارنت، مسابقه بین‌المللی ابن‌سینا و روشا هستند و گروه آخر هم مجموعه‌هایی هستند که به تولید اسباب‌بازی و محصولات آموزشی فراکتاب اشتغال دارند مثل فنتیوک، عصر خلاق و نادکو.

در کل سی‌وهفت شرکت در این سالن حاضرند اما برای اعضای غرفه‌ها ۱۶۰ کارت صادر شده است که این معنا را دارد که هر غرفه‌ای با متوسط ۴-۵ نفر با انگیزه بالای معرفی فعالیت‌های خود در نمایشگاه حضور پیدا کرده است.


مدیر سرای دانش‌بنیان و فناوری‌های فرهنگی درباره بازدید مسئولین از این سالن اظهار داشت: دکتر موحد معاونت آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، دکتر گلشن معاون ایشان، دکتر ظریفیان مدیرکل اداره توسعه کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر احمدوند معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران، دکتر رمضانی قائم‌مقام ریاست نمایشگاه کتاب، دکتر پژمان مدیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از این سالن بازدید کردند و با مسئولین غرفه‌های سالن به گفتگو پرداختند.

سیدرضایی اهمیت وجود این سالن در نمایشگاه کتاب را نیز اینگونه توضیح داد: مجموعه‌هایی هستند که کتاب دارند اما کتاب‌هایشان در دسته‌بندی متعارف نمایشگاه نمی‌گنجد و جایی برای خود پیدا نمی‌کنند مثل اندیشکده کرامت انسانی، دوزلی‌بوک یا روایت پیشرفت؛ آنها زیر این سقف جمع شده‌اند. البته مجموعه‌های دیگر این سالن هم کتاب‌های مربوط به خود را تولید کرده‌اند. 

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ادامه دارد.

نرگس موحدی

به ما بپیوندید: