درجلسه شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب تهران؛

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آسیب‌شناسی شد/تداوم فعالیت مرکز پاسخگویی

1402/05/16-14:32

اعضای شورای برنامه‌ریزی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جلسه این شورا درباره برنامه‌ها و راهکارهای بهبود برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دوره سی‌وپنجم گفت وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، جلسه شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با هدف آسیب‌شناسی برگزاری این نمایشگاه در دوره سی‌وچهارم و برنامه‌ریزی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور اعضای شورای برنامه ریزی سی‌وچهارمین دوره این رویداد برگزار شد. بررسی فعالیت‌های کمیته اجرایی و رفاهی و بیان نقاط قوت و ضعف آن،  فراهم کردن زمینه‌های ارتقای سطح برگزاری نمایشگاه، همراهی دستگاه‌ها و نهادهای همکار در برگزاری نمایشگاه آتی، همکاری محتوایی دستگاه‌های فعال در نمایشگاه، ارائه خدمات بهتر به مردم، فراهم سازی بستر لازم برای حضور حداکثری مردم در نمایشگاه و... از جمله مباحث و موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
 
همچنین در این جلسه درباره حضور کشور تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه با همکاری دستگاه‌های مشارکت‌کننده، تداوم فعالیت مرکز پشتیبانی و پاسخگویی  سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اصلاح زمان‌بندی فعالیت‌های اجرایی نمایشگاه و صرفه جویی در هزینه و زمان ، نگاه صرفه‌‍جویانه در فعالیت‌های نمایشگاه، حضور کتابفروشی‌ها در نمایشگاه از طریق اتصال سامانه خرید از کتابفروشی به بخش مجازی، غلبه بخش فرهنگی و مشارکت‌ طلبی از دستگاه‌های فعال حوزه فرهنگ در کمیته فعالیت‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی گسترده نمایشگاه در فضای مجازی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عملکرد شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه سی و چهارم بحث و گفت و گو شد.


 تغییر در فعالیت‌های اجرایی برای هر چه بهتر برگزار کردن نمایشگاه سال آینده، لزوم برگزاری جلسات داخلی در کمیته‌ها و ارائه برآیند آن به جلسه‌های آسیب‌شناسی، هم‌افزایی میان مدیران کمیته‌ها و استفاده از نظرات ناشران و مردم برای هر چه بهتر برگزار کردن نمایشگاه سی‌و‎پنجم  از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.


سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار شد.

به ما بپیوندید: