برنامه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب مسکو/ از رونمایی کتاب تا مسترکلاس تصویرگری و خوشنویسی

1402/06/09-15:21

جمهوری اسلامی ایران در سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو برگزاری چند رویداد فرهنگی متنوع را در دست اقدام دارد.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو رویدادهای متنوعی شامل نشست‌های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، دیدار با ناشران، نویسندگان و مسئولان نمایشگاهی و... را در غرفه جمهوری اسلامی ایران و مراکز دیگر برگزار می‌کند.

بخشی از این برنامه‌ها به شرح زیر است:

امروز پنجشنبه (نهم شهریورماه۱۴۰۲) همزمان با دومین روز این نمایشگاه کتابخانه دولتی کودک روسیه میزبان «مسترکلاس هنرمند تصویرگر کتاب کودک و نوجوان» با حضور منصوره محمدی است.

همچنین «رونمایی از کتب ایرانی ویژه کودک و نوجوان به زبان روسی» با حضور مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و حامد محقق، مولف کتاب و مدرس شعر، داستان و نقاشی کودک و معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران نیز برنامه دیگر غرفه ایران در این روز است که در محل برگزاری نمایشگاه برپا می‌شود.

از برنامه‌های اجرا شده امروز نیز می‌توان به «مسترکلاس هنرمند خوشنویس» با حضور محمدعلی قربانی در کتابخانه دولتی روسیه با نام لنین اشاره کرد. محمدعلی قربانی «مسترکلاس هنرمند خوشنویس» دیگری را هم جمعه (دهم شهریورماه ۱۴۰۲) در مرکز فرهنگ شرق انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه اجرا می‌کند.

منصوره محمدی و محمدعلی قربانی هرکدام به ترتیب «مسترکلاس هنرمند تصویرگر کتاب کودک و نوجوان» و «مسترکلاس هنرمند خوشنویس» را روز شنبه (یازدهم شهریورماه ۱۴۰۲) نیز در کتابخانه ادبیات خارجی برگزار می‌کنند.

سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از چهارشنبه (هشتم شهریورماه ۱۴۰۲) با ۳۰۰ غرفه فعال، آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریورماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به ما بپیوندید: