با کاروان فرهنگ: ویژه برنامه نمایشگاه کتاب مسکو

نقش نمایشگاه کتاب مسکو در گسترش دیپلماسی فرهنگی بین ایران و روسیه بررسی می‌شود/ گفت‌وگوی زنده با نویسنده روس

1402/06/10-13:12

نخستین نشست از سلسله برنامه‌های «با کاروان فرهنگ: ویژه برنامه نمایشگاه کتاب مسکو» با حضور سرگی دیمیتریف، نویسنده و ناشر روس جمعه (دهم شهریور ۱۴۰۲) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزاری برنامه‌های فرهنگی همزمان با نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب از آن جهت ضرورت دارد که علاوه‌ بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، فرصتی را برای تبادل ایده‌ها، تجربیات، نظرات و همچنین تبلیغ دستاوردهای فرهنگی و ادبی میان ملت‌ها فراهم می‌کند. از این رو خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور در سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، همزمان با برپایی رویدادهای متنوع در محل برگزاری نمایشگاه به تولید محتواهای گوناگون رسانه‌ای برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر مردم ایران با نمایشگاه کتاب مسکو نیز اقدام کرده است.

یکی از این محتواها، برنامه زنده سه قسمتی با عنوان «با کاروان فرهنگ: ویژه برنامه نمایشگاه کتاب مسکو» است. نخستین قسمت این برنامه به موضوع «نقش نمایشگاه کتاب مسکو در گسترش و غنای دیپلماسی فرهنگی مابین ایران و روسیه» اختصاص دارد که از ساعت ۱۸ امروز جمعه (دهم شهریور ۱۴۰۲) به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کتاب به نشانی ketab.tv پخش می‌شود.

در این برنامه، سرگی دیمیتریف؛ نویسنده و ناشر روس، شعیب بهمن؛ پژوهشگر و کارشناس مسائل روسیه و اوراسیا، حامد محقق؛ معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران و موسی عبداللهی؛ مدرس زبان روسی و معاون پژوهشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی حضور دارند.

سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از چهارشنبه (هشتم شهریورماه ۱۴۰۲) با ۳۰۰ غرفه فعال، آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریورماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به ما بپیوندید: