با کاروان فرهنگ: ویژه برنامه نمایشگاه کتاب مسکو

شرق‌شناس روسی به بررسی «نقش نمایشگاه کتاب مسکو در گسترش مطالعات ایرانشناسی» می‌پردازد

1402/06/11-12:46

اندری لوکاشف، پژوهشگر بخش شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه در دومین نشست از سلسله برنامه‌های «با کاروان فرهنگ: ویژه برنامه نمایشگاه کتاب مسکو» به بررسی نقش نمایشگاه کتاب مسکو در گسترش مطالعات ایرانشناسی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزاری رویدادهای متنوع در محل برگزاری سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با موضوعات و محورهای مختلف یکی از فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران است؛ همچنین این موسسه برای آشنایی هرچه بیشتر و بهتر مردم ایران با نمایشگاه کتاب مسکو به تولید محتواهای گوناگون رسانه‌ای اقدام کرده است.

یکی از این محتواها، برنامه زنده سه قسمتی با عنوان «با کاروان فرهنگ: ویژه برنامه نمایشگاه کتاب مسکو» است. نخستین قسمت این برنامه با موضوع «نقش نمایشگاه کتاب مسکو در گسترش و غنای دیپلماسی فرهنگی مابین ایران و روسیه» جمعه (دهم شهریور ۱۴۰۲) با حضور نویسنده روس برگزار شد.

در دومین قسمت این برنامه نیز اندری لوکاشف؛ پژوهشگر بخش شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه، جعفر خاشع، مدیرعامل بنیاد مطالعات قفقاز، محمد خلج؛ معاون اداری و مالی خانه کتاب و ادبیات ایران و مدیر غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه مسکو و موسی عبداللهی؛ مدرس زبان روسی و معاون پژوهشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی به بررسی «نقش نمایشگاه کتاب مسکو در گسترش مطالعات ایرانشناسی» می‌پردازند.

این برنامه از ساعت ۱۸ امروز شنبه (یازدهم شهریور ۱۴۰۲) به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کتاب به نشانی ketab.tv پخش می‌شود.

سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از چهارشنبه (هشتم شهریورماه ۱۴۰۲) با ۳۰۰ غرفه فعال، آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریورماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به ما بپیوندید: