با حضور در غرفه ایران؛

نویسنده تاجیکی برای نوشتن جغرافیای ایران ابراز علاقه کرد

1402/07/13-09:51

پروفسور احمد شاه کامل‌زاده در بازدید از غرفه ایران در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان گفت: دوست دارم ضمن بازدید از ایران بتوانم درباره یکی از مناطق جغرافیای ایران هم کتاب بنویسم.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، غرفه جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان میزبان پروفسور احمد شاه کامل‌زاده؛ استاد جغرافیا، زبان و ادب فارسی، تاجیکی و روسی و الهام الدین؛ رئیس دانشگاه علوم و معارف اسلامی تاجیکستان بود.

پروفسور احمد شاه کامل‌زاده با حضور در غرفه ایران کتابی با موضوع جغرافیای مناطق باستانی تاجیکستان معرفی کرد و گفت: این کتاب درباره تاریخچه، جغرافیا، زبان، گویش، آداب و سنن و ادبیات منطقه‌ای به نام دربند رشت به زبان سیریلیک است که به روسی ترجمه شده و قرار است به فارسی هم برگردان شود. دوست دارم ضمن بازدید از ایران بتوانم درباره یکی از مناطق جغرافیای ایران هم کتاب بنویسم.

 

غرفه جمهوری اسلامی ایران در همین روز از الهام الدین؛ رئیس دانشگاه علوم و معارف اسلامی تاجیکستان نیز میزبانی کرد. در این دیدار درباره قرابت‌های دینی و مذهبی بین دو کشور، تقریب مذاهب، معرفی جامعیت اسلام و... گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تاجیکستان از یازدهم مهرماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و تا سیزدهم مهرماه ۱۴۰۲ به کار خود ادامه می‌دهد.

به ما بپیوندید: