رویداد «نشر تهران» فضایی برای تعامل ناشران داخلی و خارجی

1403/02/24-19:45

نخستین روز از نخستین رویداد «نشر تهران» با هدف تعامل ناشران داخلی و خارجی با یکدیگر، برگزار شد. 

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نخستین روز از نخستین رویداد «نشر تهران» هم‌زمان با سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۳۰ ناشر بین‌المللی و ۳۰ ناشر داخلی و آژانس ادبی برگزار شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف آماده‌سازی بستری مناسب برای آشنایی ناشران داخلی و خارجی با یکدیگر، اقدام به برگزاری رویداد «نشر تهران» کرده است و برنامه‌های متنوعی را برای رسیدن به این مهم در نظر دارد.

بر اساس این گزارش، در این رویداد فرهنگی که به مدت ۳ روز در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود، ناشران ایرانی و خارجی از ۱۷ ملیت مختلف از نزدیک با اقدامات و فعالیت‌های یکدیگر آشنا می‌شوند و به تعامل می‌پردازند.

از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی می‌توان به بازدید ناشران خارجی از غرفه «کتاب آرا» با حضور تصویرگران ایرانی اشاره کرد که زمینه آشنایی آنها با نوع خاص تصویرگری هنرمندان ایرانی را فراهم می‌کند.

هم‌زمان با آخرین روز از برگزاری رویداد نشر تهران، ناشران و آژانس‌های ادبی ایرانی و خارجی دور یک میز خواهند نشست و با یکدیگر برای انعقاد قراردادهایی در قالب ترجمه، تالیف و تصویرگری به مذاکره و تعامل خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: