
مدیریت نشر یکی از ابزارهای مدیریت بر ذهن است
1403/02/28-18:38
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: مدیریت بر نشر یکی از ابزارهای مدیریت بر ذهن است چراکه جریانهای فکری هستند که برای فرهنگسازی درجامعه مدیریت ذهن نویسندگان و ناشران را در دست دارند.
به گزارش ستاد خبری سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن بازدید از نمایشگاه با یاسراحمدوند، معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.
وی مدیریت بر نشر را یکی از ابزارهای مدیریت بر ذهن دانست و گفت: این نویسندگان نیستند که ظهور و بروز پیدا میکنند، بلکه جریانهای فکری هستند که برای فرهنگسازی درجامعه مدیریت ذهن نویسندگان و ناشران را در دست دارند.
طهرانچی به ضرورت مدیریت رسالت در چاپ کتاب نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید به بنگاههایمان ماموریت بدهیم و لازم است بر موضوع رسالت در چاپ کتاب توجه ویژهای داشته باشیم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به ضرورت توازن بازار عرضه و تولید در نشر اشاره کرد و گفت: حوزه نشر، حوزه فراملی هدایت علم است؛ در دانشگاه نشر مجلات یکپارچه شده است. همچنین ما ۵۰۰ نشریه را یکپارچهسازی کردیم و قصد داریم ۱۱۰ مجله فاخر بین المللی نیز منتشر کنیم.
احمدوند در ادامه این دیدار اشاره کرد: ما در حوزههای مختلف، نویسندگان و ناشرانی را شناسایی و جلسات متعددی برگزار کردیم و تولید را به جریان انداختیم. این در حالی است که زحمت تولید از زحمت ترجمه بیشتر و سخت تر است.
سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار میشود.