
«سبزخوانی» بر خواندن کتاب تأکید دارد، نه خرید آن
1404/02/26-17:36
مدیرعامل سامانه «فیدیبو» همزمان با حضور در نمایشگاه کتاب تهران تأکید دارد که بیشتر بهدنبال خواندن کتاب توسط کاربران خود هستند نه فروش آن.
امیر بهدانی، مدیرعامل فیدیبو، در گفتوگو با خبرنگار ستاد خبری سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، با ارزیابی مثبت از نمایشگاه امسال گفت: نمایشگاه امسال برای فیدیبو بسیار خوب و با کیفیت بود. پس از چند سال، این اولین باری است که ارتباط حضوری و فیزیکی ما با مخاطبان برقرار شده و استقبال زیادی از غرفه فیدیبو انجام شده است.
بهدانی همچنین به برنامههای مسئولیت اجتماعی فیدیبو اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات ویژه ما در این نمایشگاه، همکاری با «شیرینی نادری»، برای اهدای کتاب به کودکان سیستان و بلوچستان بود که بازخورد بسیار خوبی داشت.
بهدانی درباره اهداف فیدیبو در نمایشگاه گفت: هدف اصلی ما آشنایی بیشتر کاربران با خدمات فیدیبو بود. در این راستا، ما با اشتراک فیدیبو که شامل بیش از ۴۰ هزار کتاب است، به معرفی این سرویس پرداختیم و بسیاری از بازدیدکنندگان، اشتراک فیدیبو را دریافت کردند.
وی همچنین از طرح جدید فیدیبو به نام «سبزخوانی» رونمایی کرد و توضیح داد: این طرح به جای تمرکز بر خرید کتاب، بر خواندن کتاب تأکید دارد. در این طرح، به ازای هر کتابی که توسط کاربران خوانده میشود، درختی در جنگلهای سوخته زاگرس و دشتارژن شیراز کاشته میشود.
بهدانی ادامه داد: پادکست «پاکت» نیز به صورت انحصاری در فیدیبو منتشر میشود و علاوه بر آن، فیدیبو در زمینه مسئولیت اجتماعی با همکاری شرمین نادری، نویسنده، طرح ارسال کتاب به کودکان بلوچستان را در این نمایشگاه معرفی کرد»
وی در پایان تأکید کرد که فیدیبو همواره در تلاش است تا علاوه بر ارائه خدمات دیجیتال، تأثیرات مثبت اجتماعی نیز در جامعه ایجاد کند.
سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ با شعار «بخوانیم برای ایران» در محل مصلای امام خمینی(ره) ادامه خواهد یافت. همزمان با برگزاری بخش حضوری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴ تهران، بخش مجازی نمایشگاه نیز در سامانه book.icfi.ir امکان خرید غیرحضوری کتاب را برای علاقهمندان فراهم کرده است.