
مشتریانی که به واسطه سامانه «بازار کتاب» به «نیپیکان» پیوستند/بازار کتاب خرید حضوری را دائمی کند
1404/03/03-16:20
کتابفروشی «نیپیکان» مشهد فروشگاه دیگری از صدرنشینان فروش در طرح پیوست نمایشگاه کتاب تهران است. طبق گفته مدیر این کتابفروشی بخشی از مشتریان به واسطه «بازار کتاب» در این کتابفروشی ثبت سفارش داشتهاند.
به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، طرح پیوست سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از روز یکشنبه (۲۸ اردیبهشت) آغاز به کار کرده و تا پایان روز یکشنبه (چهارم خرداد ۱۴۰۴) به کار خود ادامه میدهد.
این طرح به فروش ویژه کتابفروشیها اختصاص دارد و علاقهمندان میتوانند به هر دو صورت حضوری و مجازی به بیش از ۴۰۰ کتابفروشی عضو سامانه بازار کتاب مراجعه کرده و از فرصت خرید کتاب با تخفیف یارانهای برای هر کد ملی بهرهمند شوند. خوشبختانه این طرح با استقبال مناسبی از سوی هموطنان غیرتهرانی مواجه شده و عمده کتابفروشیهای پرمخاطب در این طرح نیز کتابفروشیهای غیرتهرانی هستند.
کتابفروشی «نیپیکان» مشهد به مدیریت صغری عاشوری، یکی دیگر از کتابفروشیهای موفق در این طرح است. عاشوری در گفتوگو با خبرنگار روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران از تاثیر بازار کتاب در جذب مخاطب و رونق کتابفروشیاش گفت.
صغری عاشوری توسعه جایگاه کتاب در ایران را هدف بلندمدت خود معرفی کرد و گفت: بخشی از مشتریان «نیپیکان» از قبل با مجموعه آشنا و در ارتباط بودهاند. از ۶ ماه قبل هم که عضو سامانه «بازار کتاب» شدهایم، مخاطبانی به ما پیوسته و ثبت سفارش کردهاند.
وی افزود: بنابراین ما هم مخاطبانی بومی داریم که با حضور در فروشگاه به تهیه کتابهای خود میپردازند و هم مخاطبانی ساکن در شهرهای دیگر که از طریق فضای مجازی و سامانه بازار کتاب ثبت سفارش میکنند. بر اساس تجربه این ماهها به این نتیجه رسیدهام که اگر «بازار کتاب» به صورت دائم امکان خرید حضوری را برای کتابدوستان فراهم کند، قطعا در افزایش مشتریان و مخاطبان کتابفروشیها تاثیری صدچندان خواهد داشت.
مدیر کتابفروشی «نیپیکان» ادامه داد: در این ۶ ماهی که از همکاری ما با سامانه «بازار کتاب» گذشته، همراهان زیادی به «نیپیکان» اضافه شدهاند، اما هنوز با هدفگذاری ما فاصله دارد. امیدوارم بتوانیم با ایدهها و راهکارهایی بدیع و با کمک دستاندرکاران «بازار کتاب» به نتایج دلخواه برسیم و در توسعه جایگاه کتاب در همه جای ایران نقش پررنگی ایفا کنیم.
به گفته عاشوری تجربه همکاری چند ماهه با سامانه «بازار کتاب» او را به این نتیجه رسانده که اگر امکان خرید حضوری به صورت دائمی فراهم شود، اتفاقات مهمی در زمینه توسعه کتاب رخ خواهد داد. وی در این باره گفت: معمولا فقط در مواقع خاصی از سال امکان فروش حضوری از طریق سامانه «بازار کتاب» فراهم است و اگر این روند به صورت دائمی باشد، رونق کتابفروشیها هم دائمی خواهد بود.
عاشوری اضافه کرد: اگر بتوان برای طرحهای فروش از این سامانه، برنامهای مدون و یک تقویم زمانی از پیش تعیین شود، میتوان برای آن تبلیغات و بازاریابی مناسب انجام داد و دسترسی مخاطبان به کتابها را آسانتر کرد. با این اوصاف اما ما از طریق پیامک و دیگر راههای اطلاعرسانی با آگاهسازی مخاطبان برای ترویج فرهنگ کتابِ خوب خوانی تلاش میکنیم.
وی در ادامه «نیپیکان» را از نظر تنوع موضوعی کتابها و تکمیل بودن محصولات برای همه گروههای سنی فروشگاهی کامل خواند و گفت: تلاش کردهایم تا با گردآوری بهترین و ارزشمندترین کتابها از ناشران معتبر کشور به دوستان کتابخوان در رسیدن به انتخابهای مطمئن و کتاب خوب کمک کنیم. اعتقاد داریم که کتاب هدیهای ارزشمند است و به همین دلیل کتابها را با وجود هزینه مضاعف با کاغذهای کادویی اعلا به صورت هدیه درمیآوریم تا به مخاطبان در لحظه تحویل گرفتن بسته، حس ارزشمند خرید کتاب منتقل شود.
علاقهمندان برای خرید کتاب در طرح پیوست سیوششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تا پایان روز یکشنبه چهارم خرداد (۱۴۰۴) فرصت دارند به سامانه bazarketab.ir مراجعه کرده و به تهیه کتابهای مورد نظر خود با ۲۰ درصد تخفیف یارانه کتاب تا خرید ٢ میلیون تومان برای هر کدملی بپردازند و از امکان ارسال رایگان پستی هم بهرهمند شوند.