امام جمعه خرم‌آباد با رئیس نمایشگاه کتاب دیدار کرد

1393/02/12-15:15

حجت الاسلام و المسلمین «سید احمد میرعمادی» امام جمعه خرم‌آباد، به همراه «ایرج عبدی» نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی صبح جمعه 12 اردیبهشت با حضور در مصلای امام خمینی(ره) از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید و با «سیدعباس صالحی» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه دیدار کردند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت الاسلام میرعمادی در این دیدار به تشریح فعالیت‌های فرهنگی در استان لرستان پرداخت و از صالحی خواستار حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

صالحی نیز در این دیدار گفت: اغلب فعالیت‌هایی اجرای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به روال سال‌های گذشته، مسیر طبیعی خود را طی کرده است، اما از فعالیت‌های جدید این دوره از رویداد می‌توان به برپایی سالن دستاوردهای تولید علم، سالن ترجمه، سالن استقبال از اندیشه‌گران اشاره کرد.

وی با پیشنهاد بازدید از سالن‌های جدید بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به امام جمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه برپایی نشست‌های متعدد علمی است که بخشی از آنها از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی دیگر از سوی تشکل‌های خصوصی نشر برگزار می‌شود.

رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال گسترده مخاطبان از نشست‌های متعدد سراهای اهل قلم، ادامه داد: امسال تنوع موضوعات و افراد حاضر در نشست‌های علمی زیاد است.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: سعی داریم این رویداد بزرگ فرهنگی تفرجگاه فرهنگی مثبتی باشد تا مردمی که به آن مراجعه می‌کنند، احساس مثبتی به کتاب پیدا کنند.

وی همچنین با بیان اینکه فضا و مکان مصلای امام خمینی(ره) مناسب برگزاری رویدادی چون نمایشگاه کتاب نیست، افزود: این مکان محدودیت‌های بسیاری دارد، اما ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا کلیت برگزاری نمایشگاه روند رو به رشدی داشته باشد.

صالحی در پایان تقویت اطلاع‌رسانی را از دیگر امتیازات بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد و افزود: امسال دستگاه‌هایی در نمایشگاه تعبیه شده تا مخاطبان خود به جست‌وجوی اطلاعات موردنظر بپردازند و همچنین 150 راهنما با لباس‌های مشخص مردم را راهنمایی می‌کنند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: