رئیس مرکز انتشارات حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری:

حضور مردم در نمایشگاه کتاب حتی برای تفریح نیز ارزشمند است

1393/02/13-17:59

رئیس مرکز انتشارات حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: حضور مردم به ویژه قشر جوان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حتی اگر برای تفریح هم باشد، ارزشمند است.

«علیرضا مختارپور» در گفت‌و‌گو با ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با ابراز خشنودی از اینکه این رویداد همچون سال‌های گذشته مورد استقبال مردم قرار گرفته است، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به تعبیر مقام معظم رهبری میعادگاه سالانه اهل فرهنگ و قلم است که این موضوع فی‌نفسه ارزش بالایی دارد که ناشران، نویسندگان و دست‌اندرکاران نشر دور هم جمع می‌شوند با خیل عظیمی از مردم روبه‌رو می‌شوند.

وی افزود: من معتقدم نباید چندان در قید و بند کمیت و آمار و ارقام بود و مهم این است که کمتر ناشر یا نویسنده‌ای در طول سال، با این جمعیت عظیم به صورت یک‌جا روبه‌رو می شود.

به گفته این نویسنده و فعال فرهنگی، برخی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای تفریح به این مکان می‌آیند و شاید به دنبال خرید کتاب نباشند، اما همین که بسیاری از مردم به ویژه جوانان ترجیح می دهند به جای هر محل یا هر فعالیت دیگری، در یک روز گرم چند ساعت را به بازدید از نمایشگاه اختصاص دهند، ارزشمند است.

مختارپور افزود: اینکه مردم حتی برای تفریح به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیایند، ارزشمند است، اما همین بازدیدکنندگان را نیز می توان با فعالیت‌هایی چون دیدار با نویسندگان و مترجمان و معرفی کتاب‌های خوب، به قشری که با هدف خرید کتاب به این مکان می آیند افزود.

بیست ‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: