دکتر پرویز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب :

بازسازی چاپخانههای استانی و احیای صنعت نشر، نیازمند حمایت دولت است

1389/02/15-08:30

رئیس بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به دو معضل نبود بودجههای کافی احیای چاپخانههای استانی و نبود ویترین کتاب در شهرستانها اشاره کرد و خواستار حمایت دولت برای رفع این معضلها شد.

به گزارش ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دکتر"محسن پرویز"، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، در آیین گشایش این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به چهارمین دوره برگزاری متوالی نمایشگاه در مصلای امام خمینی(ره)، گفت: برگزاری نمایشگاه در این دوره نیز به دلیل مهمان بودن و نداشتن فضایی مستقل و ساخت و سازها در بخشهایی از مصلا، با مشکلاتی مواجه بوده و بر این اساس امیدوارم که در سالهای آینده نمایشگاه کتاب نیز صاحب خانه شود .

وی با اشاره به ساخت و ساز در مصلای تهران، به از دست رفتن فضای رواقهای شرقی برای استفاده مفید اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه مساعدت ریاست جمهور و دستور تشکیل سازههای موقت در مصلای و همچنین پرداخت هزینه آنان نبود، با مشکلات جدیتری در برگزاری نمایشگاه امسال مواجه می شدیم.

رئیس بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعلام کرد: استقبال ناشران داخلی و خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب، هر سال رو به فزونی می گذارد و با وجود تلاش برخی افراد به منظور تاثیر گذاری منفی و تعطیلی این رخداد عظیم فرهنگی ، نمایشگاه همچنان رو به رشد است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با یاری ریاست جمهوری و معاون اول رئیس جمهور، نمایشگاه بینالمللی کتاب در سالهای بعد بتواند محلی را به صورت مستقل برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، که محدود به نمایشگاه بینالمللی کتاب نمیشود، در اختیار داشته باشد.

1

دکتر پرویز از معاون اول رئیس جمهوری درخواست کرد با توجه به اینکه امسال مقرر شده است به حوزه فرهنگ توجه بیشتری شود و به همین منظور بودجه ویژهای برای آن در نظر گرفته شده است، صنعت چاپ بیش از پیش مورد توجه و حمایت دولت قرار گیرد.

وی همچنین افزود: صنعت چاپ مظلوم واقع شده است، بر این اساس از دولت می خواهیم در سفرهای استانی خود، بودجه ویژهای برای بازسازی چاپخانهها و احیای صنعت چاپ، که بدون یاری دولت واستفاده از وامهای کم بهره، امکان پذیر نیست، بیشتر توجه کند.

دکتر پرویز همچنین به نبود ویترینهای کتاب اشاره کرد و گفت: ایجاد کتاب فروشیها مرقون به صرفه نیست و چنانچه دولت در این حوزه، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را یاری نکند ، مشکل توزیع و احداث کتابفروشیها باقی میماند.

وی در پایان از 47 نهاد یاری کننده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه کتاب قدردانی کرد.

به ما بپیوندید: