مدیر کل روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:
نمایشگاه کتاب، حرکت های فرهنگی را هدایت می کند
1389/02/20-08:30
نمایشگاه کتاب تهران، فراتر از یک نمایشگاه و فروشگاه بزرگ یک جریان مستمر و فرآیند پویای انتقال فرهنگ است.
حجتالاسلام والمسلمین "سعید روستا آزاد"، مدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفتوگو با ستاد خبری بیستوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با بیان این تعبیر افزود: اطلاق عبارت نمایشگاه به چنین رویدادی تنها به دلیل آن است که عبارتی جامع و کامل که بتواند جان کلام را ادا کند وجود نداشته و به همین خاطر به عبارت نمایشگاه کتاب بسنده شده است.
وی افزود: در حقیقت نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران یک رویداد فراگیر فرهنگی است که عملکرد آن بسیار فراتر از نمایش و فروش کتاب است.
"روستا آزاد" با بیان این که نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری، یک پدیده و محرک فرهنگی است که در پی خلاء فرهنگی آن، مورد نامگذاری شده صورت میگیرد، افزود: با وجود مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، هر ساله از سوی رهبر انقلاب یک تبیین فرهنگی صورت میپذیرد که نشان دهنده فاصله داشتن ما با معیارهای اصیل فرهنگی و آرمانی است.
وی افزود: نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران فرصتی یگانه و مغتنم است تا به سمت معیارهای فرهنگی حرکت کرده و از همه مهمتر بر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی پافشاری کنیم.
مدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اذعان بر حرکتهای مطلوب در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سالهای اخیر، فاصله تولیدات فرهنگی را با نیاز آن در جامعه بسیار زیاد دانست و تصریح کرد: اگرچه استقبال مناسب از نمایشگاه که سال آینده نیز بیشتر میشود، باعث دلگرمی است اما در واقع هنوز کتاب به عنوان یک کالای اساسی وارد زندگی مردم نشده است.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب در مناسبتهای مذهبی را پدیدهای مبارک توصیف کرد که میتواند منجر به شکوفایی بیشتر فرهنگ و کتابخوانی شود، افزود: به عنوان مثال در مناسبتی چون شبهای پرفضیلت قدر که در آن مطالعه و کسب علم از فضایل عنوان شده، میتوانیم نمایشگاههای بزرگ و بینالمللی کتاب برگزار کنیم.