در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب

مجموعه آثار موسوی گرمارودی رونمایی شد

1389/02/22-08:30

نشست رونمایی مجموعه آثار موسوی گرمارودی با حضور وی در غرفه انتشارات سوره مهر برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری بیست وسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، موسوی گرمارودی در این نشست با بیان اینکه شاعر در تصرف شعر است، بنابراین هیچ شاعری نمیتواند تعریف دقیق و اصلی شعر را ابراز کند گفت: جامع و مانع بودن و همچنین تحلیلگر و شناساننده بودن 3 مشخصهای است که میتوانم بگویم تا هر 3 در کنار هم نباشند شعر به وجود نمیآید.
این شاعر معاصر نوشتن شعر روی کاغذ را شکل هبوط یافته آن دانست و افزود: شعر چونان جنگل انبوهی با درختان بلند توسکا است و نوشتن مانند صاعقهای است که به یکی از آن درختها اصابت میکند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه موسیقی نزدیک ترین نوع هنرها به شعر بوده و از دیرباز با شعر آشنایی نزدیکی داشته است افزود:موسیقی و زبان دو عنصر همگن در هم رسوخ میکنند چون هر دو اهل مکاشفهاند و یکدیگر را کشف میکنند.
در این نشست "فاضل نظری" شاعر نیز با بیان اینکه موسوی گرمارودی شاعر هم قالبهای شعر فارسی است گفت: یکی ار اتفاقهای مبارک رخداده در بهار امسال، انتشار مجموعه آثار استاد موسوی گرمارودی است.
وی با بیان اینکه نام موسوی گرمارودی با شعر فارسی عجین شده است افزود: شعرهای او تفسیری دوباره از معنای عشق است.
مجموعه آثار علی گرمارودی شامل 6 کتاب با عناوین: "سفر به فطرت گل سنگ"، "آغاز روشنایی آیینه" ، "تا محراب آن دو ابرو" ، "بر آشفتن گیسوی تاک"، " گوشواره عرش" و "بر گیسوی ترنج" است.

به ما بپیوندید: