پیشنهاد یک نویسنده و منتقد ادبی:

نمایشگاه کتاب هر 6 ماه یک‌بار برگزار شود

1390/02/20-08:30

کتاب به دلیل داشتن اهمیت خاص در رشد و توسعه هر کشور در مقایسه با سایر حوزه‌های هنری همچون فیلم، تئاتر، موسیقی و... می‌بایست به جای برگزاری سالانه، هر 6 ماه یک بار برگزار شود.

کامران پارسی‌نژاد در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تقدیر از مسوولان و متولیان فرهنگی گفت: مسولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پس از برگزاری هر نمایشگاه کتاب، با اجرای سیاست‌گذاری مشخص و استفاده از کارشناسان متخصص ابعاد مختلف نمایشگاه را بررسی و آسیب‌شناسی کرده و در جهت رشد و تعالی نمایشگاه در سال‌های آینده تلاش کنند.

این نویسنده و منتقد ادبی افزود: به دلیل اهمیت و جایگاه کتاب در رشد و پیشرفت بیشترین حمایت‌های مادی و معنوی باید به سوی حوزه کتاب و کتابخوانی سوق داده شود؛ از این حیث به جای برگزاری سالانه، بهتر است این نمایشگاه هر 6 ماه یک بار برگزار شود.

وی رفع مسائل اقتصادی حوزه نشر را در ترویج فرهنگ مطالعه موثر دانست و تصریح کرد: نظارت وزارت ارشاد بر ناشران برای تخفیف به خریداران کتاب در نمایشگاه تهران و خرید آسان مردم با هر وضعیت مالی، دوعامل اصلی و مهم برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور است.

 

به ما بپیوندید: