بهمن دري خواستار شد؛

بهره‌گيري از تمام ظرفيت‌هاي فرهنگي در كسب مقام«پايتخت جهاني كتاب»

1391/02/15-08:30

معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از اقدامات صورت گرفته در راستاي كسب مقام «پايتخت جهاني كتاب» و تلاش مستمر ارگان‌هاي فرهنگي كشور در تحقق اين هدف خبر داد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رساني بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس نمايشگاه كتاب، گفت: با توجه به ضرورت برنامه ريزي دقيق و هوشمندانه و تلاش و پيگيري مستمر در راستاي كسب مقام «پايتخت جهاني كتاب» براي جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي 2014-2013، لازم است كه از تمام ظرفيت‌هاي معاونت در اين راستا استفاده شود.

وي تاكيد كرد: در اين راستا از همكاري سازمان علمي و فرهنگي يونسكو، كتابخانه ملي، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي و ساير كتابخانه‌هاي معتبر علمي و دانشگاهي كشور نيز بهره گرفته شود.

دري در ادامه با اشاره به مولفه‌هاي مهم در تحقق اين هدف اظهار كرد: افزايش انتشار عناوين كتاب در ايران و سير صعودي آن، گسترش اعطاي جوايز به پديدآورندگان و مولفان در جشنواره‌ها، اعتناي ويژه به نوقلمان، حمايت از كتاب‌هاي فاخر و ارزشمند ديني و ادبي، بزرگداشت مشاهير و مفاخر ادبي و فرهنگي و چاپ آثار و برگزاري مراسم نكوداشت آنها، توزيع رايگان كتاب درشمارگان بيش از 8 هزار جلد در سال گذشته ميان مردم، سازمان‌ها و ارگان‌هاي فرهنگي و هنري و كتابخانه‌ها، تامين و تجهيز كتابخانه‌هاي عمومي به فناوري‌هاي روز و كتاب‌هاي تازه انتشار يافته و همچنين گسترش و توسعه ساخت كتابخانه‌هاي عمومي در استان‌ها از جمله فعاليت‌هايي است كه در معاونت فرهنگي انجام گرفته و بايد بيش از پيش به آنها بها داده شود.

رئيس بيست و پنجمين نمايشگاه كتاب به كسب رتبه دهم انتشار كتاب در جهان اشاره كرد و توضيح داد: تلاش‌هاي بسياري هر ساله در حوزه فرهنگي كشور انجام مي‌شود كه دراين راستا مي‌توان از اهداي كتاب رايگان در مناطق روستايي و توسعه كتابخواني در نقاط دور افتاده، برپايي 10 دوره هفته كتاب و برگزاري 29 دوره كتاب سال جمهوري اسلامي ايران نام برد.

وي تاكيد كرد: همچنين برپايي نمايشگاه‌هاي استاني و فروش بيش از دو هزار جلد كتاب، برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در 25 سال پياپي و افزايش شمار بازديدكنندگان با 5 هزار نفر در روز، از دستاوردهاي مهم معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

به ما بپیوندید: