مدير ويژه فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه آزاد قشم:

نمايشگاه كتاب مكان وحدت فرهنگي است

1391/02/19-08:30

علي ملانوري ضمن بازديد از بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، اين رويداد را مكاني براي وحدت فرهنگي معرفي كرد.

علي ملانوري مدير ويژه فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه آزاد قشم در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع رساني بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌‌المللي كتاب تهران گفت: هر روز جمعيت زيادي منتظر باز شدن درهاي نمايشگاه كتاب هستند، در يك تعبير سطحی شاید این امر تنها انتظاری ساده به چشم ‌آيد، اما برداشت عميق‌تر اين است كه ما جمعيتي داريم كه حاضر هستند براي خريد كتاب منتظر بمانند.

به گفته وي استقبال گسترده مردم از نمايشگاه كتاب، به اتكاي سابقه تمدني ملت ايران اتفاق مي‌افتد.

ملانوري با بيان اينكه كتاب ريشه در فرهنگ و تمدن ايران و اسلام دارد، اظهار كرد: گرچه تمام فعاليت‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي ارزشمند است اما مي‌توان گفت هم كتاب در ميان ملت ايران مقدس است و هم نمايشگاه كتاب.

مدير ويژه فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه آزاد قشم در تعبير ديگري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را مكان وحدت توصيف كرد و افزود: نمايشگاه كتاب محل گردهم آمدن اقشار و اقوام مختلف مردم با ديدگاه‌هاي متفاوت است و اين جمعيت متنوع‌ترين محصول فرهنگي يعني كتاب را تهيه مي كنند.

به اعتقاد ملانوري، نمايشگاه كتاب به صورت ويژه تاثير بسیاری بر توسعه فرهنگ مطالعه و وحدت آفريني دارد.

مدير ويژه فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه آزاد قشم در ادامه با اشاره به برپايي موزه ربع قرن برگزاري نمايشگاه كتاب تهران، ابراز كرد: اين موزه مي‌تواند بيان كننده جايگاه و تاثير نمايشگاه در جامعه باشد و حركت رو به رشد آن را نشان دهد.

وي اظهار اميدواري كرد که دومين ربع قرن نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با وسعت و شكوه بيشتري برگزار شود.

به ما بپیوندید: