داریوش اسدزاده در نمایشگاه کتاب تهران:

آثار حوزه فرهنگ و هنر قابل تحسین است

1392/02/13-08:30

 داریوش اسدزاده، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، جمعه ( 13 اردیبهشت) با حضور در نمایشگاه کتاب، این رویداد فرهنگی را مهم و زیبا ارزیابی کرد.

 

 به گزارش ستادخبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اسدزاده با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه امسال گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی باعث تشویق عامه مردم به مطالعه می شود.

 بازیگر «خانه سبز» با ذکر این نکته که برگزاری نمایشگاه کتاب به رشد فکری و افزایش اطلاعات افراد منجر می شود، اظهار کرد: آثار منتشر شده در حوزه فرهنگ و هنر کشور قابل تحسین است و خوشبختانه با انتشار آثار متنوعداخلی و خارجی مواجهیم.

 وی با بیان این که خانواده ها باید از کودکی فرزندان خود را به کتابخوانی تشویق کنند، تصریح کرد: وقتی پدر و  مادرها در کودکی برای فرزندان خود قصه می گویند انگیزه مطالعه داستان را در آن ها تقویت می کنند تا در سن نوجوانی و جوانی به کتابخوانی علاقه مند شوند. پدران و مادران مشوق های مهمی برای علاقه مندی فرزندانشان به مطالعه محسوب می شوند.

 بازیگر «جعبه موسیقی» درباره دوران کودکی خود و وضعیت کتاب در آن دوره گفت: به یاد دارم مادرم شب ها برایم قصه می گفت و من سرمست از اوهام و خیالات در عالم رویا به خواب می رفتم. به مرور که بزرگتر شدم پی گیرمطالعه بودم ولی متاسفانه در دوران نوجوانی ام، فقط کتاب های قدیمی در کتابخانه ها موجود بود، کتابهای مثل امیرارسلان نامدار، حسین کرد شبستری که خوانندگان زیادی داشت و برای من هم بسیار سرگرم کننده بود.

 

اسدزاده افزود: امروز به نسبت گذشته با میلیون ها کتاب مواجه می شوم، ولی در شگفتم چرا جوانان کمتر به کتاب و کتابخوانی می پردازند.

داریوش اسدزاده کتاب صوتی «عکاسخانه آدم های خوشبخت» را در نمایشگاه امسال دارد که توسط انتشارات افراز منتشر شده و شامل داستان هایی از نویسندگان ترکیه ای با صدای هنرمندان است.

 «گزیده ای از تاریخ تئاتر ایران»، «از لاله زار تا شانزلیزه» و «تماشاخانه های تهران» از کتاب هایی است که اسدزاده برای چاپ به انتشارات افراز سپرده است.  کتاب «سیری در تاریخ تئاتر ایران از قبل اسلام تا سال 57» نیز از این هنرمند منتشر شده است.

 بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برپاست.

به ما بپیوندید: