از سوی موسسه متن فرهنگستان هنر

دانشنامه هنر و معماری ایرانی به نمایشگاه کتاب رسید

1392/02/13-08:30

 دانشنامه هنر و معماری ایرانی به نمایشگاه کتاب رسید

 

«دانشنامه هنرومعماری ایرانی» که براساس«فرهنگ  هنرگروو» نوشته و ترجمه شده، برای نخستین بار در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش ستادخبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، «دانش نامه هنر و معماری ایرانی» براساس «فرهنگ هنر گروو» باترجمه صالح طباطبایی از سوی موسسه متن فرهنگستان هنر منتشر شده است.

«فرهنگ هنر گروو» grove dictionary of art دایره المعارفی جامع درباره هنر جهان است که در 34 جلد منتشر شده است. طباطبایی مدخل هایی را که به تمدن معماری ایران مربوط است از این مجموعه 34 جلدی استخراج و در 800 صفحه گردآورده است.

گردآوری این اثر 5 سال طول کشیده و توضیحات تکمیلی به شکل پانویس به کتاب افزوده شده است.

این دانش نامه در 1500 نسخه با قیمت 69 هزار تومان از سوی (موسسه متن فرهنگستان هنر) به فروش می رسد.

کتاب «راهنمایی بر ادبیات و فیلم» اثر مشترک رابرت استم و الساندرا رائنگو با ترجمه سیدداود طبایی عقدایی نیز به تازگی منتشر شده و در این انتشارات به فروش می رسد. این کتاب حاوی 22 مقاله است که هر یک از مقالات به بحثاقتباس و ارتباط بین سینما و ادبیات پرداخته که جنبه فلسفی، تئوریک و مصداقی دارد.

موسسه متن فرهنگستان هنر همچنین کتاب «معناسازی» نوشته دیوید بردول را با ترجمه شاپور عظیمی و موضوع استنتاخ و بلاغت در تفسیر سینما را به نمایشگاه کتاب آورده است. این کتاب حاوی یازده فصل است که برخی از آنها عبارتند از: «ساختن معنای فیلم»، «عادت ها و تجربه ها»، «تفسیر به مثابه تحلیل»، «تفسیر نشانگاهی»، «حوزه های معناشناختی»، «قالب ها و روش های ابتکاری»، «دو طرح نمودار بنیادی»، «طرح واره های متنی» و...

«هنر تاریخی پنجکت» نوشته الکساندر بلنیسکی با ترجمه عباسعلی عزتی، «تاریخ و نظریه» شش مقام نوشته اصل الدین نظامف با ترجمه عباسعلی عزتی، «شرح مبارکشاه بخاری بر ادوار ارموی» اثر سیدعبدالله انوار، «آن گوهر بی همتا»اثر محمدحسین صالحی، «از کارگاه تا دانشگاه» اثر یعقوب آژند، «معماری اسلامی در قاهره» اثر دوریس برن-ابوسیف با ترجمه اردشیر اشراقی، «مجموعه مقالات جیرفت، باستان شناسی حوزه هلیل رود» به کوشش یوسف مجیدزاده و محمدرضا میری و جلد نخست کتاب «شاهکارهای هنر ایران در مجموعه های لهستان» که کتابی مصور شامل تمام آثار ایرانی موجود در موزه ها و مجموعه های خصوصی لهستان است، از دیگر کتاب های تازه منتشر شده توسط موسسه متن فرهنگستان هنر است که برای نخستین بار در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره)برپاست./

به ما بپیوندید: