مدیر سالن‌های عربی بخش بین الملل:

بخش عربی نمایشگاه کتاب، کلکسیونی از ناشران موفق عربی است

1392/02/15-08:30

محمدرضا صوفیا آبادی به حضور پر شور ناشران عرب در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: امسال علیرغم تحریم های موجود، ناشران عرب استقبال خوبی نشان دادند به طوری که تعداد ناشران نسبت به دوره قبل بیشتر هم شده است.

به گزارش ستاد خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب،  مدیر سالن های عربی بخش بین الملل نمایشگاه کتاب درباره حضور ناشران و عناوین کتاب های این بخش گفت: بیش از 70 ناشر از کشورهای عربی چون لبنان، سوریه، مصر، ترکیه، پاکستان و ... در این بخش شرکت کرده اند که تعدادی از آنها نمایندگی دیگر ناشران عربی را بر عهده دارند که تعداد آنها جمعاً به 150 ناشر می رسد.

وی با بیان اینکه این ناشران در دو سالن جمع شده اند، افزود: کتاب های این بخش با موضوعاتی چون معارف اسلامی، ادبیات عرب و علوم انسانی ارائه شده اند.

به گفته صوفیا آبادی، کشورهای کویت و عمان برای اولین بار در نمایشگاه شرکت کرده اند.

مدیر سالن های عربی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات ناشران عرب در مراکز مستقر اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب موجود است، بیان کرد: بانک اطلاعات کتب عربی متشکل از عناوین، قیمت و نام مولفان کتابها در در تمام نقاط مصلی در دسترس همگان قرار می گیرد.

صوفیا آبادی یکی از ویژگی های مهم بخش کتب عربی را تجمع آنها در یک جا دانست و گفت: اگر سیاست جداسازی بخش های تخصصی در سالهای آینده ادامه پیدا کند، مخاطبان خاص کتاب های عربی نیز به راحتی می توانند از تجمع ناشران در یک جای مشخص بهره گیرند. البته این موضوع در سال اول ممکن است کمی دشواری ایجاد کند، اما مطمئناً در سالهای بعد به ویژگی خاصی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: امسال همچنین «سعد المطیری» رییس نمایشگاه بین المللی کتاب کویت نیز در غرفه این کشور حضور دارد.

مدیر سالن های عربی افزود: بخش عربی نمایشگاه کتاب، کلکسیونی از ناشران موفق عربی است، این در حالی است که ما ناشری هم  در این بخش داریم که در 15 دوره برپایی نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده اند.

وی در پایان بیان کرد: تمامی ناشران بخش عربی در موعد مقرر، نسبت به تحویل غرفه خود اقدام کردند و تاکنون هیچ ناشری از حضور انصراف نداده است. همچنین مشکل فنی دستگاه‌های کارتخوان نیز که در تعدادی از غرفه ها پیش آمده بود، حل شد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

 

به ما بپیوندید: