مدیرعامل خبرگزاری فارس مطرح کرد؛

رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی مناسب نمایشگاه کتاب را یاری دهند

1403/02/10-17:10

پیام تیرانداز گفت: ضرورت دارد که رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی مناسب نمایشگاه کتاب را همراهی کنند. لازم است در پربارتر شدن نمایشگاه کتاب رسانه‌ها پای کار بیایند.

پیام تیرانداز؛ مدیرعامل خبرگزاری فارس، به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در فرهنگ دینی ما قرار است رسانه همانند کتاب به رشد انسان‌ها کمک کند تا اندیشه و مهارت آنها بالا رود و رسانه‌ای که چنین دستاوردی نداشته باشد در نگاه دینی ما رسانه اسلامی نیست. مهمترین کار کتاب نیز روشنگری، آگاهی بخشی و توسعه خردورزی و تعقل در جامعه است.

وی ادامه داد: رسالت کتاب و رسانه همانند هم است و مشخص است که وقتی چنین ماموریتی را برای خود متصور باشیم، به هر میزان که در رسانه‌ها موضوع کتابخوانی را تقویت کنیم و علاقه جامعه در مراجعه به کتاب را افزایش دهیم، به طور حتم در کار و انجام وظایفمان موفق بوده‌ایم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه بهانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یعنی اشاعه فرهنگ کتابخوانی فرصتی برای رسانه‌هاست، افزود: رسانه‌ها لازم است برای پربارتر شدن نمایشگاه کتاب تهران به میدان بیایند و از این موقعیت به عنوان یک فرصت خوب بهره‌برداری کنند. سال گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب با ارتقای کیفی بودیم و دیدیم که این نمایشگاه چطور متحول شده بود. امیدواریم نمایشگاه امسال هم با استفاده از تجارب سال گذشته مسیر رو به جلو را طی کند.

تیرانداز عنوان کرد: ما به عنوان عضوی از خانواده بزرگ مطبوعات و رسانه کشور تلاش می‌کنیم تا وظیفه خود در اطلاع رسانی مناسبِ بزرگترین رویداد حوزه کتاب کشور را انجام دهیم. نمایشگاه کتاب که هر ساله در سطح بین المللی برگزار می‌شود نیازمند این است که در داخل کشور به خوبی به آن پرداخته شود.

وی در رابطه با انتخاب یک کشور به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب، گفت: این نوع برنامه‌ریزی‌ها خلق فرصت تازه برای تبادلات فرهنگی دو کشور است. این یک شیوه است تا نویسندگان و اهل قلم دو کشور آثار خود را تبادل کنند. همینطور از این فرصت می‌توان برای تقویت روابط فرهنگی دو کشور استفاده بهینه کرد، به این ترتیب سایه فرهنگ و ادبیات در سایر روابط دیپلماتیک میان دو کشور اثر خود را خواهد گذاشت.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، ادامه داد: یکی از دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تحقق دیپلماسی فرهنگی از طریق مناسبات حوزه نشر و کتاب میان کشورهاست. به طور قطع برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب تهران و تصمیم سازان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع دیپلماسی فرهنگی توجه داشته‌اند.

تیرانداز در رابطه شعار امسال نمایشگاه کتاب با عنوان «بخوانیم و بسازیم»، گفت: شعار بسیار خوبی برای این دوره از برپایی نمایشگاه انتخاب شده و تصور می‌کنم به این معناست که باید مقدمه هر عمل و کنش ما مبتنی بر آگاهی و علم باشد. کار کتاب هم آگاهی بخشی است، وقتی طبق «بخوانیم و بسازیم» پیش رویم خطاهای ما در عمل و اجرا کمتر می‌شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

به ما بپیوندید: