نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

نمایشگاه کتاب یک آوردگاه فرهنگی است

1403/02/24-18:05

محمدحسن آصفری با اشاره به اهمیت نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب یک آوردگاه فرهنگی است که باعث تحکیم انقلاب ما می‌شود.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود، اشاره کرد: این انقلاب بر پایه مردم استوار و فرهنگ یکی از ابعاد اصلی آن است.

او تاکید کرد: اهمیت مسئله کتاب و مطالعه در نظام جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست. با وجود همه کمبودها سرانه مطالعه کشور بعد از انقلاب اسلامی افزایش چشمگیری داشته‌ است.

آصفری با اشاره به افزایش مراکز آموزشی و پژوهشی در بعد از انقلاب اسلامی، گفت: این موضوع، اهمیت کتاب‌ و کتابخوانی را دوچندان می‌کند. از این رو برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باعث گسترش استقبال مردم از کتاب و مطالعه می‌شود.

فضای مجازی عامل توسعه کتابخوانی

نماینده مردم اراک ادامه داد: یکی از کارهای خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری به‌موقع، منظم و دقیق این رویداد فرهنگی با وجود مسائل و مشکلات جدی و علی‌رغم کم‌لطفی برخی از جریان‌های سیاسی است.

آصفری با اشاره به رواج استفاده از فضای مجازی گفت: با وجود گسترش استفاده از گوشی هوشمند و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی همچنان محور توجه مردم ایران است. رشد تکنولوژی در صورت استفاده صحیح می‌تواند به افزایش سرانه مطالعه و توسعه کتابخوانی کمک کند.

وی به اهمیت موضوع کتاب در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه نگاه ویژه‌ای به بحث کتاب داشتیم و احکام بسیار خوبی را در حمایت از توسعه کتابخانه‌های عمومی و صنعت نشر و معافیت‌های مالیاتی ناشران انجام دادیم که امیدوارم نتیجه و تاثیر آن در صنعت نشر کشور نمود پیدا کرده‌است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: