در نشست نقد و بررسی «وقتی مدیر جواب تلفن را نمی‌دهد» مطرح شد؛

کتابی با دغدغه روابط اجتماعی

1403/02/28-16:13

حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر علوی نویسنده «وقتی مدیر جواب تلفن را نمی‌دهد» با بیان اینکه این کتاب دغدغه اجتماعی دارد، گفت: این کتاب اولین جلد از مجموعه‌ کتاب‌های چالش‌های کار جمعی است.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست نقد و بررسی کتاب «وقتی مدیر جواب تلفن را نمی‌دهد» صبح ‌امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در دهمین روز از برپایی نمایشگاه کتاب تهران با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر علوی، نویسنده و علی‌اصغر خندان، دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) در «گوشه‌ نقد» نمایشگاه برگزار شد. 

در ابتدا، علوی به ایده شکل‌گیری کتاب «وقتی مدیر جواب تلفن را نمی‌دهد» پرداخت و درباره اسم کتاب گفت: همه ما به‌گونه‌ای با عنوان کتاب مانوس هستیم و این کتاب اولین جلد از مجموعه‌ کتاب‌های چالش‌های کارجمعی است.

او تقویت روابط اجتماعی در بین مدیران را یکی از ضرورت‌‌ها خواند و تاکید کرد: اگر قرار باشد در حوزه تمدنی تاثیرگذار باشیم باید فعالیت‌هایمان در عرصه اجتماعی بیشتر و برجسته‌تر باشد و مدیران در همین مسیر به تقویت روابط خود نیاز دارند.

این نویسنده با بیان اینکه تجربه زیادی در عرصه مدیریت ندارم، گفت: شخصا همواره سعی داشته‌ام ارتباط خوب و منطقی در عرصه‌های اجتماعی داشته باشم و کتاب «وقتی مدیر جواب تلفن را نمی‌دهد» درحال آموزش فضای مدیریت است و تاکید دارد ارتباط‌گیری در فضای کاری مهم است و باید به آن پرداخته شود. 

نقد به معنی ارزیابی

در ادامه، علی‌اصغر خندان، دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه نقد در باور عمومی بار منفی پیدا کرده درحالی‌که چنین نیست و منظور از نقد ارزیابی است، گفت: شهید مطهری به بخشی از سخنان فرانسیس بیکن که یک شخصیت تجربه‌گرا و مادی است، اشاره می‌کند و می‌گوید، فیلسوف‌ها سه دسته‌‌اند؛ نقش برخی در تولید علم صرفا جمع‌آوری است که دانشمندان موفقی نیستند. دسته دیگر کسانی‌اند که همواره درحال تولید علم هستند و البته کارشان ماندگار نیست و دانشمندان واقعی‌ مانند زنبور عسل درحال جمع‌آوری شهد گل‌ها هستند و خودشان فرآوری می‌کنند. 

او عنوان کرد: بسیاری از کتب علمی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یا کتابفروشی‌ها این حس را منتقل می‌کنند که کتاب انباری از اطلاعات است و به خاطر انفجار اطلاعات این کتاب‌ها که صرفا جمع‌آوری است، نقش مهمی در تولید علم ندارند. 

این دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) درباره نویسنده کتاب «وقتی مدیر جواب تلفن را نمی‌دهد» گفت: حجت‌الاسلام علوی در آثارشان به سراغ موضوعات نادری رفته که نیازمند شجاعت و خلاقیت است. محتوای کتاب ایشان حاصل مراجعه به آثار متعدد و مسئله‌مند است که به‌همین‌دلیل قابل اعتناست.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: