منتخب مجلس دوازدهم شورای اسلامی مطرح کرد:

توسعه فرهنگی مهم‌ترین رکن توسعه است

1403/02/28-18:25

عثمان سالاری، منتخب مردم تربت جام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مقوله فرهنگ را عامل توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی توصیف کرد. 

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عثمان سالاری در پاسخ به این سوال که نمایشگاه کتاب تا چه اندازه باعث توسعه فرهنگی کشور می‌شود، گفت: یکی از موارد و موضوعاتی که باید به طور جدی مورد دقت قرار بگیرد، حوزه فرهنگ است. 

به گفته او، هر اقدامی که برای ترویج و توسعه فرهنگی کشور صورت بگیرد باعث موفقیت بیشتر خواهد بود. چون تا زمانی که گرایش و جهان‌بینی افراد را نسبت به موضوعات مختلف روشن نکنیم، نمی‌توانیم به موفقیت برسیم. بنابراین به گمان من توسعه فرهنگی مهم‌ترین رکن توسعه است که می‌تواند شالوده و اساس توسعه اقتصادی و سیاسی شود. 

سالاری افزود: فرهنگ یک مقوله نرم‌افزاری است و ارتباط ارگانیک و تنگاتنگ با همه مسائل دارد. هر میزان که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ تلاش کنیم مسلما در موضوعات دیگر هم موفق خواهیم شد. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: