رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران گفت:

مدیریت نشر یکی از ابزارهای مدیریت بر ذهن است

1403/02/28-18:38

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: مدیریت بر نشر یکی از ابزارهای مدیریت بر ذهن است چراکه جریان‌های فکری هستند که برای فرهنگ‌سازی درجامعه مدیریت ذهن نویسندگان و ناشران را در دست دارند.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن بازدید از نمایشگاه با یاسراحمدوند‌، معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.  

وی مدیریت بر نشر را یکی از ابزارهای مدیریت بر ذهن دانست و گفت: این نویسندگان نیستند که ظهور و بروز پیدا می‌کنند، بلکه جریان‌های فکری هستند که برای فرهنگ‌سازی درجامعه مدیریت ذهن نویسندگان و ناشران را در دست دارند. 

طهرانچی به ضرورت مدیریت رسالت در چاپ کتاب نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید به بنگاه‌هایمان ماموریت بدهیم و لازم است بر موضوع رسالت در چاپ کتاب توجه ویژه‌ای داشته باشیم.  

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به ضرورت توازن بازار عرضه و تولید در نشر اشاره کرد و گفت: حوزه نشر‌، حوزه فراملی هدایت علم است؛ در دانشگاه نشر مجلات یکپارچه شده است. همچنین ما ۵۰۰ نشریه را یکپارچه‌سازی کردیم و قصد داریم ۱۱۰ مجله فاخر بین المللی نیز منتشر کنیم. 

احمدوند در ادامه این دیدار اشاره کرد: ما در حوزه‌های مختلف، نویسندگان و ناشرانی را شناسایی و جلسات متعددی برگزار کردیم و تولید را به جریان انداختیم.  این در حالی است که زحمت تولید از زحمت ترجمه بیشتر و سخت تر است. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: