علی مطهری مطرح کرد:

شور و شوق مردم به نمایشگاه کتاب ظرفیت تکرار آن در سال را نشان می‌دهد

1403/02/28-20:00

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد، امیدوارم بتوانیم کاری کنیم که مردم انس بیشتری با کتاب پیدا کنند.

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به نظرم استقبال مردمی خیلی خوبی از نمایشگاه صورت گرفته و نمایشگاه فرصت خوبی است تا مردم بتوانند کتاب‌های مورد نظرشان را راحت‌تر و ارزان‌تر پیدا کنند.

او با اشاره به شرایط اقتصادی و مشکلات مالی ناشران افزود: با توجه به مشکلات مالی ناشران، نمایشگاه فرصت خوبی است که بتوانند بنیه مالی خودشان را کمی تقویت کنند.

مطهری با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌هایی از این دست باید در طول سال چندین بار برگزار شود، افزود: به نظرم با برگزاری نمایشگاه مجازی در طول سال می‌توانیم به این امر کمک کنیم. شور و شوق مردم برای حضور در نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ما ظرفیت برگزاری چندباره آن، حداقل به صورت مجازی را داریم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به محتوای کتاب‌های دینی و مذهبی که این روزها چاپ و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند، گفت: نوآوری‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته و کارهای موضوعی خوبی انجام شده است. در حوزه آثار بزرگانی مانند امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و... کارهای خوبی صورت گرفته است و در کل وضعیت محتوا در این زمینه خوب و حتی می‌توان گفت رو به رشد است.

او خرید کتاب را در ارتباط مستقیم با وضعیت مالی مردم دانست و اضافه کرد: این موضوع بستگی به وضع مالی مردم دارد، اگر وضع اقتصادی مردم خوب باشد، استقبال بهتری صورت می‌گیرد. البته یادمان نرود فضای مجازی هم بخشی از وقت مردم را می‌گیرد، اما هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد و امیدوارم بتوانیم کاری کنیم که مردم انس بیشتری با کتاب پیدا کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: