نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

ساختن و پیشرفت، نتیجه مطالعه مستمر و هدفمند است

1403/02/28-21:14

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به شعار«بخوانیم و بسازیم» برای نمایشگاه کتاب، گفت: پیشرفت و ساختن کشور در همه زمینه‌ها، نتیجه مطالعه مستمر و هدفمند و ارزش دادن به کتاب است.

محمدحسین فرهنگی به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب یکی از مهم‌ترین رخدادهای فرهنگی کشور محسوب می‌شود.
او ادامه داد: خوشبختانه نمایشگاه امسال از لحاظ نحوه مدیریت، زمان و استقبال مراجعه‌کنندگان به بهترین شکل ممکن در حال برگزاری است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی استقبال اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان از نمایشگاه کتاب را مطلوب و حائز اهمیت دانست و گفت: سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب، متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شده و شاید بتوان یکی از دلایل آن را استفاده و هم افزایی با نهادها و دستگاه‌های دیگر دانست و صدا و سیما و تمام رسانه‌ها به خوبی این رویداد فرهنگی را پوشش می‌دهند.

فرهنگی افزود: حضور گسترده رسانه‌ها و استقبال مردم هم باعث رونق هرچه بیشتر نمایشگاه شده ‌است به نحوی که در بیرون از نمایشگاه شاهد ترافیک خودروها هستیم و در داخل نمایشگاه هم استقبال مردم از غرفه‌ها قابل توجه است. قبول این همه زحمت برای رسیدن به نمایشگاه کتاب نشان از اهمیت این موضوع برای مردم دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، نقش نمایشگاه کتاب در رونق کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را موثر دانست و گفت: نمایشگاه کتاب هم برای عرضه و هم برای تقاضای کتاب بهترین فرصت است. عرضه‌کنندگان در نمایشگاه کتاب محصولات خود را به قشر عظیمی از جامعه ارائه می‌کنند و تقاضاکنندگان هم در نمایشگاه کتاب به اکثر ناشران در کنار هم دسترسی دارند و به نوعی تعامل چندسویه شکل می‌گیرد.

فرهنگی اضافه کرد: در این زمینه ایجاد جاذبه‌های مختلف در غرفه‌ها و نمایش مطلوب توانمندی‌های هر یک از ناشران و همچنین حضور جدی آنها در استقبال زیاد مردم از نمایشگاه کتاب تاثیر گذار بوده و باید این روند در سال‌های آینده نیز تداوم یابد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حرکتی بسیار ارزشمند و موفق است، گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور و کل منطقه مفید و موثر باشد. حضور ناشران و نویسندگان خارجی در فضای فرهنگی نمایشگاه باعث افزایش تعاملات و تغییر نگرش انسان غربی به ایران می‌شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: