با حضور در غرفه سمنان پایتخت کتاب ایران؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ربات کوچولوی مروج کتاب بازدید کرد

1403/02/28-21:19

محمدمهدی اسماعیلی به‌طور ویژه از بخش شهرها و روستاهای دوستدار کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد. 

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور در بخش ناشران دیجیتال و بخش شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، ضمن بازدید از «سمنان پایتخت کتاب ایران» در جمع مردم کتاب دوست سخنرانی کرد. 

اسماعیلی با طرح این موضوع که از روستاهای و شهرهای علاقه‌مند به کتاب بازدید کردم، گفت: من امروز به‌صورت ویژه به بخش روستاها و شهرهای دوستدار کتاب آمدم. این بخش برای ما بسیار مهم است و به سهم خودم از زحمات این عزیزان که در گمنامی و با مجاهدت برای اینکه دانایی در بین کودکان و جوانان و مردم ایران افزایش یابد، تشکر می‌کنم. 

وی ادامه داد: اینها سربازان گمنام فرهنگی ما هستند و ما با همه وجود به آنها احترام می‌گذاریم و آنها را تکریم می‌کنیم. من از دوستان خوبم از سمنان که به‌عنوان پایتخت کتاب ایران با ابتکارات بسیار خوبشان انتخاب شدند و در اینجا غرفه دارند، تشکر می‌کنم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از غرفه سمنان پایتخت کتاب ایران و دستاوردهای فناورانه آنها بازدید کرده بود، در جمع مردم بازدید‌کننده‌ حاضر در مراسم، بیان کرد: ربات پیشنهاد ‌دهنده کتاب کودکان و نوجوانان و همین‌طور چرخ و فلکی که اینها برای ارائه کتاب ساختند و دیگر کارهای جذابشان برای این است که مردم بیشتر با کتاب آشنا شوند و آشتی کنند. 

وی تأکید کرد: همه می‌دانیم جامعه‌ای رو به پیشرفت است که مردمان آن بیشتر با کتاب انس داشته باشند، انس با کتاب و کتاب‌های مفید راه ارتقا و‌ترقی جوامع است. در واقع رمز و راز پیشرفت جامعه در دانایی است و دانایی توانستن را به دنبال دارد. فردوسی بزرگ شعری را هزار سال پیش سروده است که «توانا بُوَد هر که دانا بُوَد». ان‌شاءالله مردم عزیز، نوجوانان حاضر، مادران و پدران با فضیلت که در این محفل هستند در پناه خداوند باشند و ما با افتخار خادمی اهالی کتاب را برعهده داریم. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. 

به ما بپیوندید: