«بالاخره بامزه می‌نویسم» در نمایشگاه کتاب رونمایی شد؛

بیان چالش‌های کتاب و کتابخوانی به زبان طنز با استندآپ کمدی

1403/02/28-21:56

چالش‌های نمایشگاه کتاب و کتابخوانی به زبان طنز در یک استندآپ کمدی مطرح شد. در این برنامه از کتاب «بالاخره بامزه می‌نویسم» نیز رونمایی به عمل آمد.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اجرای استندآپ کمدی و رونمایی از کتاب «بالاخره بامزه می‌نویسم» با حضور نیلوفر ناظری، نویسنده کتاب، اعضای گروه استندآپ کمدی چهار شگفت انگیز و تنی چند از مسئولان نمایشگاه کتاب عصر روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کوشک سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. 

در آغاز این برنامه نیلوفر ناظری، نویسنده و طنزپرداز به اجرای استندآپ کمدی درباره کتاب پرداخت. در این اجرا اتفاقات و چالش‌های نمایشگاه کتاب و کتابخوانی در کشور با زبان طنز بیان شد. 

در ادامه برنامه، امیر کربلایی زاده، بازیگر و موسس گروه حال خوب هنر گفت: کتاب «بالاخره بامزه می‌نویسم» دومین کتاب ماست که در زمینه استندآپ کمدی و شوخی‌نویسی است. این کتاب نوشته نیلوفر ناظری است و قرار است چاپ چنین کتاب‌هایی را ادامه دهیم. 

او افزود: متاسفانه گاهی اوقات ما برای خنداندن دیگران از جوک‌های قومیتی استفاده می‌کنیم که جز دلخوری و اختلاف چیزی ندارد. تلاش ما این است که با آموزش طنزنویسی، فضای جامعه را تلطیف کنیم و سطح محتوایی طنز را ارتقا بخشیم. 

در این مراسم، مهرداد جوانمردی، امیر کربلایی زاده، صالح سلامت، سالار میرکریمی و حسام نام‌آور از اعضای گروه هنری چهار شگفت انگیز در مورد استندآپ کمدی سخنانی بیان کردند. 

نیلوفر ناظری توضیح داد: هنر استندآپ کمدی به ما یاد می‌دهد که علاوه بر خنداندن مردم آنها، را به تفکر دعوت کنیم. 

سالار میرکریمی نیز گفت: در مملکت ما کمدی‌نویسی سخت است و اکثر ما برای خود، این وقت را قائل نمی‌شویم تا بخندیم. امیدوارم در این شرایط مسئولان به طنز نویسان کمک کنند و چوب لای چرخ آنها نگذارند. 

در پایان این مراسم، علی شیروانی، مدیر انتشارات سوره مهر، سعید مجیدی، مدیر کمیته فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران از کتاب «بالاخره بامزه می‌نویسم» رونمایی کردند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: