مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه مطرح کرد:

آماده همکاری کامل برای ورود ناشران خارجی هستیم

1403/02/29-10:34

علیرضا محمودی با اشاره به حضور فعال ناشران خارجی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: آماده همکاری تمام‌عیار برای توسعه بین‌المللی صنعت نشر هستیم و در زمینه ورود نویسندگان و ناشران خارجی و اعزام نویسندگان و ناشران داخلی برای حضور در مجامع بین‌المللی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کامل داریم‌.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علیرضا محمودی، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه با استقبال علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از نمایشگاه کتاب بازدید کرد و در جریان نحوه حضور ناشران خارجی در این نمایشگاه قرار گرفت.

محمودی با اشاره به ظرفیت و اهمیت نمایشگاه کتاب در ایران گفت: من خودم هر سال چندبار در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شوم تا بتوانم با دقت بیشتری آثار مدنظر خودم را تهیه کنم. نمایشگاه کتاب برای ایرانی‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد و سعی می‌کنند در موقعیت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از آن غافل نشوند.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران وجه بین‌‌المللی دارد و ما برای حضور ناشران و نویسندگان خارجی در این رویداد مهم فرهنگی و شکل‌گیری تعامل مناسب نهایت همکاری را با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌دهیم.

در این دیدار قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از ارائه گزارش مبسوط از حضور ناشران و نویسندگان خارجی در نمایشگاه کتاب به طرح مسائل و مشکلات ناشران خارجی به‌ویژه در حوزه کنسولی و اخذ روادید و همچنین ارائه پیشنهادهای خود در راستای حل مشکلات پرداخت که مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه قول پیگیری و مساعدت به منظور حل این مشکلات با مقامات مرتبط را داد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: