در مراسم رونمایی کتاب صوتی «بیولوژی سرمایه‌گذار» مطرح شد؛

ژن‌هایی که انتخاب‌ها را می‌سازند

1403/02/29-10:38

در مراسم رونمایی کتاب صوتی «بیولوژی سرمایه‌گذار» که در دهمین روز از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، بر نقش مهم ژنتیک در انتخاب‌های بشر تاکید شد. 

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رونمایی کتاب صوتی بیولوژی سرمایه‌گذار (طبیعت، تربیت، فیزیولوژی و شناخت) با حضور مرتضی حیدری، خوانش‌گر کتاب صوتی و محمدمهدی بیگلری، رییس انتشارات بورس عصر روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن کوشک کتاب سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد. 

در آغاز این نشست محمدمهدی بیگلری گفت: کتاب «بیولوژی سرمایه‌گذار» نوشته جان آر نوفسینگر و کوری ای شانک است و در مورد ترجیحات اقتصادی و مالی افراد است و علت تنوع این تصمیمات را براساس ژنتیک و شناخت توضیح می‌دهد. 

به گفته او، در این کتاب نظرات و دلایل محققانی آمده است که نقش ژنتیک را در انتخاب‌ها و شیوه سرمایه‌گذاری موثر می‌دانند. 

علت انتخاب مرتضی حیدری

رییس انتشارات بورس توضیح داد: کتاب صوتی «بیولوژی سرمایه‌گذار» پیشتر به صورت کتاب چاپی توسط انتشارات بورس منتشر شده است، اما چون امروز مردم بیش از گذشته علاقه‌مند به شنیدن کتاب‌های صوتی شده‌اند و ناشران به سمت انتشار کتاب‌های صوتی با صدای بازیگران رفته‌اند، ما نیز برای انتشار صوتی کتاب به دنبال فردی بودیم که هم تبحر در اجرا دارد و هم به دو موضوع سرمایه‌گذاری و بیولوژی اشراف داشته باشد که با افتخار به شخص مرتضی حیدری رسیدیم. 

بیگلری افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم که استقبال از این نسخه صوتی بالا باشد. برای این کتاب تحقیقات بسیار زیادی انجام شده است. بخشی از نتایج سرگرم‌کننده و جذاب است، اما برخی فصول به جزییات علمی پرداخته و تخصصی‌تر شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بعد از انتشار نسخه اصلی، نسخه خلاصه‌ای را هم برای افرادی که به دنبال مسائل علمی‌تر نیستند به بازار عرضه کنیم. 

اتکا به تحقیقات علمی

در ادامه نشست، مرتضی حیدری گفت: کتاب «بیولوژی سرمایه‌گذار» به شدت علمی، بسیار متکی به تحقیقات علمی و کتابی عالمانه است. موضوع کتاب همچنین الزامی را آورده است و به همین دلیل بسیار ارزشمند است. این کتاب به جنبه هایی از مبانی تصمیم‌گیری توجه دارد که ما از آنها غافلیم. 

او توضیح داد: رنگ، نژاد، خاستگاه اجتماعی و… در تصمیم‌گیری ما موثر است. بنابراین رفتار افراد در شرایط مختلف متفاوت است. حتی انتخاب نکردن هم نوعی تصمیم‌گیری است. به همین سبب این کتاب فقط راهنمای تصمیم‌گیری در بورس نیست، بلکه توصیه می‌کنم قبل از هر تصمیمی که می‌گیرید این کتاب را مطالعه کنید. 

رییس انتشارات بورس در پایان نشست درباره زمان انتشار این کتاب صوتی گفت: این کتاب در چند روز آینده در اپلیکیشن‌های کتابخوان کشور منتشر خواهد شد و حجم آن حدود ۱۳ ساعت است. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.irبه صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: