در نشست «روایت برادرانگی» صورت گرفت؛

روایت برادری‌های خالصانه

1403/02/29-15:58

هم‌زمان با آخرین روز نمایشگاه کتاب تهران، برخی نویسندگان ایرانی با حضور در نشست «روایت برادرانگی»، پیرامون موضوع پیوندهای برادرانه روایت‌خوانی کردند.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبح شنبه ۲۹ اردیبشهت، نشست ادبی «روایت برادرانگی» با دبیری سمیه جمالی در سرای ادبیات نمایشگاه کتاب برگزار شد.

سلسله نشست‌های روایت‌خوانی اقدامی نو در عرصه برگزاری نشست‌های ادبی محسوب می‌شود که طی چند سال اخیر با استقبال نویسندگان و مخاطبان مواجه شده است. ستاد برگزاری سی‌و‌‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز به این موضوع توجهی ویژه نشان‌داده و در طول برگزاری نمایشگاه چندین نشست‌ روایت‌خوانی با موضوعات متفاوت را در سرای ادبیات برگزار کرده است.  

هم‌زمان با آخرین روز برگزاری نمایشگاه، «برادرانگی» عنوان یکی دیگر از این نشست‌های روایت‌خوانی بود. نویسندگان حاضر در این نشست ادبی عمدتا حول‌محور پیوند‌های برادری که گاهی ممکن است خونی باشد و گاهی در قالب رفاقت و همسایگی، در بزنگاه‌ها و شرایط متفاوت خود را نشان ‌دهد، داستانشان را در قالب جستار و روایت ادبی بیان کردند.

احمد عربلو (نویسنده کتاب‌های ماجرای امین و اکرم، افسانه قهرمانی‌های من)، سید احمد بطحایی (نویسنده کتاب‌های هر صبح می‌میریم و کآشوب)، سمیه جمالی (نویسنده کتاب زن رفت تا مترسک باشد)، مریم مطهری‌راد (نویسنده کتاب‌های سفر به آتش و معجزه معلق)، آمنه پازوکی (نویسنده رمان‌های ادموند و کیستوفر) و مرتضی قاضی (نویسنده کتاب عملیات فریب) از جمله نویسندگانی بودند که هر یک روایت و جستار خود با موضوع برادرانگی را در این محفل و نشست ادبی خواندند و با زاویه ‌نگاه خود به این مفهوم پرداختند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: