در نشست گفت‌وگو درباره جایزه جهانی ادبیات فلسطین و جایزه ادبی شهید اندرزگو بیان شد؛

هم‌زمانی جایزه جهانی ادبیات فلسطین با سالگرد طوفان الاقصی

1403/02/29-17:57

دوره دوم جایزه جهانی ادبیات فلسطین، هم‌زمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست گفت‌وگو درباره جایزه جهانی ادبیات فلسطین و جایزه ادبی شهید اندرزگو در روز یازدهم برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مصادف با ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور مختار حداد، دبیر جایزه جهانی ادبیات فلسطین و مهدی سلیمانی، دبیر جایزه ادبی شهید اندرزگو در سرای ادبیات واقع در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

مختار حداد، دبیر جایزه جهانی ادبیات فلسطین در این نشست به اهمیت روایت آنچه در فلسطین می‌گذرد، اشاره کرد و گفت: جایزه جهانی ادبیات فلسطین شکل گرفت تا مقاومت فلسطینیان را در قالب آثار ادبی روایت کند.

او اعلام کرد: دوره اول جایزه جهانی ادبیات فلسطین در سال ۲۰۲۲ برگزار شد و دوره دوم آن در سال ۲۰۲۴ و همزمان با سالگرد طوفان الاقصی برگزار می‌شود.

دبیر جایزه جهانی ادبیات فلسطین خطاب به کسانی که علاقه‌مند هستند درباره فلسطین بنویسند، بیان کرد: افرادی که می‌خواهند درباره فلسطین کتاب بنویسند، باید اطلاعاتشان درباره فلسطین را افزایش بدهند.

مختار گفت: بخش ویژه طوفان‌ الاقصی با عنوان کودکان غزه به جایزه جهانی ادبیات فلسطین اضافه شده است.

مهدی سلیمانی دبیر جایزه ادبی شهید اندرزگو هم در بخش دیگری از نشست گفت: جایزه ادبی شهید اندرزگو براساس یک نیاز شکل گرفت و یک جایزه موضوعی است و جوایز موضوعی به دنبال راه انداختن یک موج محتوایی هستند. از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۲، هزار عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه شهید اندرزگو رسیده است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: