سیدرضا تقوی مطرح کرد؛

نمایشگاه کتاب یک جریان مبارک فرهنگی است

1403/02/29-17:59

سیدرضا تقوی نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این رویداد را یک جریان مبارک فرهنگی دانست. 

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: هر سال اهالی فکر و کتاب و اندیشه در انتظار این نمایشگاه ارزشمند هستند. نمایشگاه کتاب، بهاری است که در بهار برگزار می‌شود. 

به گفته او، حضور مردم و علاقه‌مندان کتاب در نمایشگاه، یک جشن فرهنگی است و هر سال هم از نظر استقبال مردم و ناشرین و هم از نظر فروش کتاب با آمار رو به رشدی مواجه هستیم.

تقوی افزود: نباید ارزیابی حضور مردم را با استقبال مردمی سنجید، چون برخی به تماشای بازار کتاب می‌آیند. اما همین تماشا هم ارزشمند و قابل احترام است. یکی از مولفه‌های توسعه فرهنگی در هر جامعه، پول و هزینه‌ای است که مردم صرف خرید کتاب می‌کنند. 

وی در ادامه به حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: اینکه شخص اول کشور از نمایشگاه بازدید می‌کند حاکی از اهمیت بالای این نمایشگاه است. حضور کودکان و نوجوانان از دیگر موارد چشمگیر این نمایشگاه است، چون نسل آینده کشور ما را می‌سازد. باید نمایشگاه کتاب را به دیگر حلقه‌های فرهنگی کشور وصل کرد تا یک زنجیره فرهنگی تشکیل شود. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir  به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به ما بپیوندید: